Sådan skaber du en velfungerende webshop
Går du med en drøm om at starte en webshop, eller har du måske allerede startet en? Så er du sikkert også nysgerrig på, hvordan du gør den allermest velfungerende, så du får succes med dit arbejde. Måske er dit fokus salg og det, du via din webshop er afhængig af. Heldigvis findes der et par gode råd til, hvordan du optimerer din webshop bedst muligt, så den samtidig stiger på salgsfronten.
Gør det nemt for kunden
Når en potentiel kunde besøger din webshop, så er det vigtigt, at det er nemt at finde rundt på siden og navigere sig frem til de ønskede sider eller produkter. Derfor skal du sørge for, at din webshop udstråler netop det budskab, du har med webshoppen samtidig med, at den er brugervenlig. En god ide er ligeledes at sørge for, at webshoppen har et lækkert og flot design, der får den til at fremstå troværdig – især når det har med salg at gøre.
Kunden skal være i fokus
Det er enormt vigtigt, at du altid har kunden i fokus, så de ikke bliver overset i en travl eller uoverskuelig proces. Derfor er det vigtigt at have tid nok til at kunne snakke med kunder, når der er behov for det. Er tiden knap, fordi webshoppen er travl, og administrativt arbejde stjæler dyrebar tid? Så kan du altid overveje, at der er mulighed for at outsource lagerstyring, så du ikke selv står med al arbejdet.
Skab mulighed for mersalg
Køber dine kunder dine produkter, så er der måske også gode muligheder for, at der ikke skal meget til, før de køber mere. Et godt trick er få kunderne til at modtage dit nyhedsbrev, så de kan blive inspirerede og interesserede i flere af dine produkter.
En anden mulighed er, at hver gang dine kunder tilføjer noget til deres kurv i webshoppen, kan siden automatisk foreslå lignende produkter, den enkelte kunde kunne være interesseret i. Hvad end du sælger Lollys Laundry tøj, håndcreme, kosttilskud eller noget helt andet, så kan du også vælge metoden, hvor kunden mere en én ting og få enten rabat eller gratis fragt efter et bestemt minimumsbeløb.
Der er mange muligheder – det handler blot om at gøre kunden mere nysgerrig, og få kunden til at føle, at de har gjort et godt købt samtidig med, at du sælger mere på din webshop, så det i sidste ende gavner dig og dine salgsmål.