Inkompatibele forretningsmodeler virksomhedsejer laver med digital markedsføring

Inkompatibele forretningsmodeler virksomhedsejer laver med digital markedsføring

At bringe værdi til en virksomhedsejer, der er (eller er ved at) udnytte digital markedsføring, er et meget passioneret emne. Hovedsageligt for den virksomhedsejer, der ønsker at forsøge at tjene penge på deres digitale marketingindsats.

 

Inkompatibel forretningsmodel

Inkompatibel forretningsmodel er det grundlæggende. Du kan hente kundeemner hele dagen lang, men hvis din forretningsmodel ikke understøtter disse kundeemner, bliver digital markedsføring spild af tid og ofte syndebuk, når det “ikke virker.”

For at være mere specifik vil jeg fokusere på erhvervelse versus fastholdelse. Og når jeg siger “i modsætning”, så refererer jeg til virksomheder, der har etableret en forretningsmodel, der i høj grad henvender sig til Acquisition (handlingen med at bringe nye kunder ind) i stedet for både Acquisition og Retention (handlingen med at fastholde kunder).

 

Acquisition og Retention

Jeg kan ikke begynde at fortælle dig antallet af virksomheder, jeg har arbejdet med, der uden deres egen skyld har en slags projektbaseret, “one-and-done” (opkøb) tilbud uden nogen gratis løbende (retention) tilbud . Et virksomhedseksempel kan være en professionel servicevirksomhed, hvor på deres virksomheds hjemmeside kun tilbyder projektarbejde med fast honorar, og når arbejdet er afsluttet, går de videre til det næste projekt. Et andet eksempel kan være et landskabsdesignfirma, der designer og installerer et udendørs opholdsrum og går videre til det næste projekt. Tænk på enhver virksomhed, der ikke har et langsigtet forhold til dig. Disse typer af forretningsmodeller, der kun er til opkøb, udløser normalt to situationer:

En virksomhed kommer ind i en ond cirkel med at “jage esset”, hvor de konsekvent er nødt til at hente nye forretninger ind for at holde deres døre åbne. Ethvert mindre fald i antallet af nye muligheder vil ofte lægge et unødigt pres på virksomhedens økonomi.

Som marketingkonsulent i disse situationer er man nogle gange nødt til at blive bærer af dårlige nyheder og fortælle dem, at deres model skal justeres. En virksomhedsejer vil tage godt imod dette råd, og nogle gange gør de det ikke.

I nogle alvorlige tilfælde ønsker nogle virksomheder ikke at fastholde kunder, fordi de har indtryk af, at det bare vil være mere arbejde for dem end at komme ind og ud. Og alligevel, hvis en virksomhed skulle vende sin model for at fokusere mere på fastholdelse, ville der ske et par ting:

Du ville få mere tilbage af de penge, du brugte på digital markedsføring – i stedet for indkomster her og der, ville du have løbende strømme af pengestrømme, der kommer ind.

 

Hold på dine kunder

Du behøver ikke udelukkende være fokuseret på at bringe nye muligheder ind – Forestil dig at reducere dit stressniveau ved at skulle være i “overlevelsestilstand” og være i stand til at koncentrere dig om at få bedre kundeemner og bedre fremtidige kunder.

Du ville sandsynligvis have mere tilfredse kunder – Folk nyder ikke altid at blive “vendt og brændt.” Især i den service-type virksomhed, kunder kan lide at føle, at de bliver støttet over tid.

Der er så mange nemme måder for virksomheder at udvikle omfattende tilbud på. Her er blot nogle ideer:

  • Coaching/mentorprogrammer
  • Vedligeholdelse/support programmer
  • Medlemskaber/abonnementer
  • Holdere
  • Og mere

Hvis du f.eks har et webbureau som tilbyder professionel hjemmeside til kunder, så overvej at have en vedligeholdelsesplan. Fordi alle kræver en til at vedligeholde ens hjemmeside.

Overvej at tage et kompromisløst kig på fastholdelsesdelen af ​​din virksomhed. Enhver forbedring der vil love godt for bundlinjen. Når alt kommer til alt, er en glad kunde, der advokerer på dine vegne, den billigste form for markedsføring, du nogensinde kunne have.

 

Konklusion

Nu har du sikkert bemærket, at disse ikke er digitale marketingfejl i sig selv. I stedet er de forretningsfejl, der har en tendens til at hæmme effektiviteten af ​​digital markedsføring. De er ægte, udbredte og eksemplificerer, hvorfor digital markedsføring ikke lever på en ø. Jeg gør det til et stafetløb, hvor der er afleveringer, og hver løber skal være lige så kompetent som de andre.