Sådan kan du få mere tid og overskud i din virksomhed
Det er blevet mere populært I den seneste overrække at hyre ekstern hjælp til de ting i din virksomhed, som du ikke har tiden eller kompetencerne til.
Hvis du f.eks. skal have opsat en ny hjemmeside eller have hjælp til din online markedsføring, så er det blevet helt normalt at outsource eller udlicitere disse opgaver til specialister. Nogle af disse specialister laver ikke andet end forskellige typer online markedsføring f.eks. Google-annoncering.
Så er der generalisterne som kan hjælpe dig med en bred palette af kompetencer. Den tekniske virtuelle assistent er et eksempel på en generalist, som har brede kompetencer og derfor kan hjælpe dig med en stor række opgaver i din virksomhed. Derved kan du nemmere nå de ting i din dagligdag, som du ved, at du burde gøre, men som du sjældent har tiden til.
Hvad er en virtuel assistent lige?
En virtuel assistent hjælper dig ved at give dig mere tid og overskud i din dagligdag i dit firma, så du kan fokusere på de opgaver, som skaber større værdi og vækst.
Dette kunne være, hvis du er revisor, advokat eller psykolog, og har brug for hjælp til at opsætte dine nyhedsbreve, opdatere din hjemmeside, redigere nye billeder til dine blogindlæg eller sågar skrive dine blogindlæg for dig. Denne type opgave vil en teknisk virtuel assistent kunne hjælpe dig med.
Andre typer opgaver, som virtuelle assistenter typisk hjælper med, kunne være at besvare dine telefonopkald og dine mails samt hjælpe dig med din kalenderstyring. Den virtuelle assistent arbejder typisk online, så du slipper for at finde en kontorplads til vedkommende. Ikke nok med det, men ofte kan du nøjes med at hyre vedkommende ind på projektbasis, når du har virkelig travlt i din virksomhed.
Hvis du er interesseret i at høre mere om virtuelle assistenter, og hvordan de kan hjælpe dig, kan du læse mere og få mere inspiration her.
Er det dyrt at få ekstern hjælp fra en freelance virtuel assistent?
Om det er dyrt for dig at få hjælp fra en virtuel assistent, afhænger af mange ting. Hvad er det værd for dig at få mere tid til dine kerneopgaver, som kan vækste din virksomhed? Det kan du jo bedst selv svare på.
I Danmark så arbejder de fleste virtuelle assistenter fra 500 kr. i timen og op for at hjælpe dig med dine opgaver. Prisen afhænger også af hvilken typearbejde, du skal have hjælp til. Har du brug for specialiseret hjælp til online markedsføring, så har den virtuelle assistent ofte brugt mange år på at tillære sig nogle specialiserede kompetencer.
Og så bliver prisen typisk en anden, end hvis der blot er tale om typiske sekretæropgaver.
For mange ejere af mindre virksomheder vil det dog ofte være prisen værd at få hjælp til de administrative og tekniske opgaver i deres virksomheder, som de ikke selv har tiden til eller lysten til at lave.