Sådan markedsfører du via sociale medier
De fleste små virksomheder er forsigtige med, hvilken type marketingstrategier de investerer i. Når du har et begrænset marketingbudget, er det vigtig at du bruger det klogt, for at få mest mulig ud af din penge.
Marketing via sociale medier er en af de mest alsidige og omkostningseffektive strategier, som små virksomheder kan bruge til at nå deres målgruppe og øge salget over tid. Derfor bruger 97% af marketingfolk sociale medier til at nå deres målgrupper.
1. Dine kunder er på sociale medier
En af de bedste grunde til, at din lille virksomhed skal markedsføres via sociale medier, er at dine kunder bruger masser af tid her. Langt de fleste har en profil på i hvert fald ét socialt medie, hvis ikke flere og antallet af personer der hopper med på trenden, stiger gradvist.
Da så mange forbrugere bruger sociale medier hver dag, giver dette en stor mulighed for små virksomheder, der ønsker at nå deres online publikum. Så det ville være uhensigtsmæssigt ikke at udnytte dette, og lave marketing gennem sociale medier.
Det kan være let at oprette forbindelse til din målgruppe, hvis du er aktiv på de kanaler, de bruger oftest. Med andre ord, lad ikke dit publikum komme til dig – gå til dit publikum! Hvis du ikke allerede er på sociale medier, kan du gå glip af en vigtig chance for at oprette forbindelse til dine kunder og engagere nye kundeemner.
2. Forbrugere vil være mere modtagelige
Brugere er aktive på sociale medieplatforme, fordi disse kanaler tilbyder en sjov og nem måde at oprette netværk på, holde kontakten med venner og familie og holde øje med, hvad der sker i verden. Brugerne på sociale medier sidder typisk ikke med en forventning, om at de vil opleve markedsføring
Du kan derfor nemmere påvirke din målgruppe, hvis du opsøger dem gennem sociale medier.
3. Skab interessant indhold
For at det skal blive en succes at markedsføre over sociale medier, er det vigtigt at strategi er god. Du skal blandt andet sørge for at det indhold du lægger ud, er interessant og fængende. Brug lidt ekstra tid på at tænke indholdet igennem.
Kvalitet betyder meget, og det gør det også i denne sammenhæng. Et godt eksempel er blandt andet cibdolcbd.dk, der formår at skabe stor aktivitet via sociale medier, grundet stor relevans og eftertænksomhed af deres indhold. Det er altså en god idé at være på forkant med hvad køberne er ude efter, i forhold til information.
4. Marketing via sociale medier er omkostningseffektivt
En af de største fordele ved markedsføring via sociale medier er, at det hjælper dig med at reducere marketingomkostningerne uden at du skal bekymre dig for færre resultater. De fleste af dine sociale medieresultater kommer fra at investere tid i at oprette og udgive indhold samt at have samtaler med dine fans og tilhængere.
Dog kan du nemt opnå store resultater, uden at bruge alt din tid på marketing. Det handler som sagt bare om at være eftertænksom og skabe interessant indhold.