Skift system, så New Balance 550 kan slås rigtigt ind

Skift system, så New Balance 550 kan slås rigtigt ind

Forskellige forretninger benytter sig af forskelligt udstyr. Udviklingen af teknologien har naturligvis sat sit præg på måden, hvorpå man indretter sin forretning. Dette inkluderer selvfølgelig det udstyr, som man bruger ved kassen. Udstyret varierer fra butik til butik, og nogle systemer kan hurtigere opdateres end andre. Det betyder eksempelvis, at man i nogle butikker kan betale med MobilePay, mens man i andre stadig kun kan betale med kort og kontant. Denne adaption må flere butikker forvente at skulle omlægge sig til i de følgende år. For det varer formentlig ikke længe, før man ikke kan betale med kontant i butikkerne mere. Forandringerne er altså allerede på vej, og de fleste forretninger kan lige så godt begynde at overveje, hvornår det er deres tur til at ændre systemet. 

 

Oplæring for nye medarbejdere

For de nye medarbejdere kan det være svært, hvis der hele tiden skiftes nyt system. Derfor bør man tænke sig godt om, inden man vælger, hvilket system man gerne vil have. Skal man eksempelvis slå et par New Balance 550 ind i kassen, vil de fleste systemer bare skulle scanne stregkoden. Men hvis der af en eller anden grund er en fejl på kassen til disse New Balance 550, skal der være en alternativ måde at gøre det på. Ved nogle systemer vil man kunne koble sig op på varelageret og igennem systemet søge på New Balance 550, hvorefter den kan lægges i kurven, som man vil gøre ved online shopping. Andre systemer er sat op, så man kan indtaste stregkoden eller varenummeret på New Balance 550, hvorefter man kan få kunden til at betale. Nødløsningen vil ofte være at indtaste prisen på New Balance 550 manuelt, men dette kan ende med at blive et problem for både kunden og butikken, hvis varen senere skal returneres. Uanset hvad, vil det være en fordel, at beslutte sig for et system, så ens medarbejdere ikke skal lære flere forskellige måder at slå New Balance 550 ind. 

 

New Balance 550 på kvitteringen

Når man ændrer system, er det svært i samme ombæring at ændre service. Kunder er vant til, at de kan se, hvilken vare de har købt på deres kvittering. Har de købt et par New Balance 550, er det altså forventeligt, at dette fremgår af kvitteringen. Det kan også skabe store udfordringer, hvis kunden senere vil bytte varen, og ekspedienten ikke kan se, hvilket produkt kunden har fået med hjem. Derfor er det vigtigt at vælge et simpelt system, som virker. Herefter skylder man sine medarbejdere en ordentlig og grundig introduktion til systemet, så man kan undgå unødvendige fejl. Det er altså ikke nogen nem beslutning af skifte system i sin butik, men det bliver nødvendigt.