TIP: Sådan markerer du dig overfor virksomhederne
“Har du et visitkort” er ofte et stillet spørgsmål blandt kunder og virksomheder, og det er derfor vigtigt at have et unikt visitkort, der matcher netop din virksomhed. Et visitkort er nemlig det første skridt på vejen til en god og lang relation mellem dig og dine kunder — både privat og i erhverv. Derudover er visitkortet også sådan, at kunder og bekendte husker dig. Visitkort er nemlig med at markere dig, mens det er ikke det eneste middel, som du kan bruge.
Der findes 4 helt simple, men effektive, måder at markere dig på. Disse er visitkort, folietryk på skilte, brevpapir, skriveblokke og klistermærker. Herunder vil vi gennemgå hvorfor, at du skal bruge disse måder at markere dig på. Det er helt op til dig om, du kun vil bruge en af dem, to af dem eller alle fire.
Dit ansigt udadtil skal være skarpt
Dit visitkort er nemlig dit ansigt udadtil, fordi det skal vise, hvem du er og samtidig efterlade et professionelt indtryk hos modtageren. Du bliver husket for dit visitkort, og derfor skal det også gerne være et visitkort i høj kvalitet. Det er vigtigt, at du ikke vælger at spare, når du skal have dit visitkort, fordi det gør en forskel. Vi ved alle sammen, at dem som kommer i skjorter og jakker er bedre klædt end dem, som kommer joggingtøj – og det er præcis det samme, som du skal tænke med visitkort! Er du i tvivl om, hvordan du skal lave dit visitkort? Så klik her.
Folie gør et godt indtryk
En anden måde du kan vise dig frem hos kunderne er ved at få lavet folie – folie til din båd, dit butiksvindue, skilte eller lign. Folie er med til at gøre et godt indtryk hos dine kunder. Og det gode ved folie er også, at du kan lave det præcis, som du ønsker. Der er ingen grænser – det er kun dig og din fantasi. Klistermærker kan du bruge til at sætte på din emballage, produkter eller bilen. Klistermærker er en nem måde at markere sig på, fordi de er iøjefaldende. Særligt hvis du sætter dem uden på pakker, som du fx sender med posten eller når kunden afleverer take-away i din butik, så kan du lige klistrer et klistermærke uden på æsken og bom – så har du markeret dig.
Få sat budskabet fast
Internt i din virksomhed kan du også forkæle dine medarbejdere og vise, at tingene går godt ved få lavet skriveblokke. De er nemlig et must-have på kontoret, hvor de sjælendt kan undværes af medarbejderne. Skriveblokke kan bruges til stort og småt – og med dit eget personlige logo på er det også en fremragende måde at synliggøre sig selv.
Eksternt kan du også uddele dine skriveblokke som fx reklamegaver eller til konferencer. Her efterlader du dit virksomhedsmærkat hos andre, hvor de faktisk hjælper dig med at sprede budskabet yderligere. Når konferencedeltageren kommer hen på sit kontor, med din skriveblok i hånden, og lægger den ned på bordet, ser alle andre den også. Og det er her, at du har fået dig markeret. De bemærker dit logo, dit navn og vil vide mere.
Hvem er afsenderen?
Ligesom med skriveblokke og klistermærker, kan du sætte et aftryk hos dem, som sidder med det i hænderne eller ser på det. Og det sammen gør sig gældende med brevpapir. Brevpapir bruger de fleste virksomheder til at udsende tilbud eller fakturaer, hvorfor brevpapir bliver en del af firmaets ansigt udadtil. Og særligt derfor er det vigtigt, at det fremstår professionelt, fordi det er det produkt, som du skal aflevere hos dine kunder og samarbejdspartnere. Det er det, som de sidder tilbage med, når de tænker på dig.