Få din hjemmeside til tops med de rette SEO-tekster
Der bliver startet tusindvis af hjemmesider i Danmark hvert eneste år. Konkurrencen er hård og der er ofte mange om buddet, når der skal sælges varer og tjeneste via internettet. Som ejer af en webshop kan du dog selv gøre en stor forskel for at skille dig ud fra mængden, og placere højere i Google’s søgeresultater med din webshop. SEO, eller Search Engine Optimization, er måske den vigtigste faktor, når du gerne vil gøre din webshop konkurrencedygtig blandt de mange tilsvarende tilbud og muligheder, forbrugerne møder på internettet. I denne guide får du et par gode tips til hvordan du kan forbedre din hjemmeside markant med de rigtige SEO-tekster, med udgangspunkt i en hjemmeside for billige kontormøbler.
SEO handler i høj grad om at skrive om de ting, forbrugerne gerne vil finde, når de søger på internettet. Der findes et utal af værktøjer, der fortæller dig hvilke søgeord du bør fokusere på, eksempelvis hvis du sælger hæve sænkeborde eller kontorstole. Herfra handler det hovedsageligt om at nævne dette ord ofte, men ikke alt for ofte. Det skal have en central del i teksten på de sider, hvor produkter med det pågældende søgeord benyttes. På en underside hvor du sælger hæve sænkeborde, bør fokus derfor være på at nævne ordet hæve sænkebord med jævne mellemrum i beskrivelsesteksten. Uanset hvilken platform du benytter til at bygge din hjemmeside, har du mulighed for at tilføje beskrivende tekster, både til produkter og kategorisider.
Fokus bør altid være på de produkter, du sælger på den pågældende side. Hvis der er tale om kontorstole, skal fokusordet være kontorstole. Hvis der er tale om hæve sænkeborde, skal fokusordet være hæve sænkeborde. Ordet bør nævnes med jævne mellemrum, men skal ikke presses ind hvor det ikke er naturligt. Den samlede tekst bør være på mellem 500 og 1000 ord, men kort fortalt, jo flere, jo bedre.
Når du skal skrive de rigtige SEO-tekster, eksempelvis omkring hæve sænkeborde, behøver teksten som sådan ikke være specielt sammenhængende eller velformuleret. Det primære fokus på lige på fokusordet for den pågældende side.
De rette SEO-tekster kan gøre en verden til forskel for både nye og gamle hjemmesider. Det er hårdt arbejde, men forskellen er til at tage og føle på. Din hjemmeside vil opnå en bedre placering på Google’s søgeresultater, og du har bedre mulighed for at konkurrere med andre hjemmesider med lignende produkter, eksempelvis hæve sænkeborde eller andre billige kontormøbler. Teksten skal have fokus på det, du sælger på den pågældende side, og du kan med fordel benytte dig af underoverskrifter der yderligere fokuserer på de produkter der er tale om. Der findes et væld af SEO-bureauer i Danmark, der kan hjælpe dig med at lave de rigtige tekster til de rigtige kategorier. Hvis du selv sætter dig lidt ind i emnet, har du dog rig mulighed for at gøre det meste af arbejdet på egen hånd.