Få mere sikkerhed i din virksomhed med sikker post

Få mere sikkerhed i din virksomhed med sikker post

Dette indhold er sponsoreret.

Som virksomhedsejer er det vigtigt at have styr på din og dine medarbejders sikkerhed. IT-kriminalitet er en stigende tendens, og hvis du til tider er i tvivl om, hvorvidt dine mails havner hos den forkerte modtager, er der god grund til at læse videre. Her på siden kan du nemlig blive klogere på, hvordan du sender sikker post. På den måde skaber du større tryghed i din virksomhed, og du kan i stedet bruge din tid og energi på andre arbejdsopgaver.

Derfor skal du sende sikker post

Når du har en virksomhed og et CVR-nummer er du forpligtet til at sende sikker post med kryptering og signering. På den måde overholder du Datatilsynets krav om, at mails med fortrolige og personfølsomme oplysninger håndteres korrekt. Hvis en mail eksempelvis indeholder informationer om CPR-numre, etnisk oprindelse, politiske holdninger eller lignende, er det vigtigt, at sikkerheden er i top. Med sikker post i form af kryptering og signering kan du være sikker på at sende mails, der ikke bliver åbnet og/eller ændret undervejs.

Med sikker post har du mulighed for at sende sikkert til det offentlige, til virksomheder og til udlandet, uden at du skal bekymre dig om, hvorvidt din mail havner i de forkerte hænder. Når du bruger e-mailkryptering, sørger du for, at e-mailen bliver ulæselig, hvis den alligevel skulle risikere at lande i en forkert indbakke. Du kan derfor trygt sende diverse kontaktformularer og modtage eksempelvis ansøgninger og sygemeldinger via en hjemmeside.

Det er både hurtigt og nemt at sende sikker post. Ofte er det en simpel løsning, hvor du ved blot en enkelt ekstra knap kan sende mere sikkert. Der er derfor i virkeligheden tale om en meget brugervenlig løsning for dig som forbruger.

Sådan opsætter du en mailløsning med sikker post

Du kan opsætte en sikker mail via blandt andet Gmail, Virk.dk og Outlook. Du kan selv installere mange af løsningerne, ligesom du kan vælge at få hjælpe fra en ekstern leverandør. Hvis du eksempelvis har brug for at kommunikere med det offentlige fra din virksomhed, kan du overveje at bruge ”Digital post” med Virk.dk, der er din garanti for at sende sikre mails med personfølsomme oplysninger. Med dette system kan du sende sikker post til det offentlige og besvare beskeder i samme system.

Signering kan også have stor betydning for din mailsikkerhed. Med signering kan modtageren af din mail nemlig være sikker på, at du rent faktisk er den person, du udgiver dig for at være. Signering giver som udgangspunkt ikke fuldstændig sikkerhed i din mail, og du bør derfor kombinere det med kryptering, hvis du vil være helt sikker på, at uvedkommende ikke får adgang til dit indhold.

Der er mange sikkerhedsmæssige fordele ved at sende sikre mails, så der kan være god grund til at få styr på IT-sikkerheden i din virksomhed allerede i dag.