Iværksætter? Lav dit analysearbejde inden du starter
Har du en smadder god ide til en ny virksomhed, du gerne vil bygge op, eller et nyt produkt du gerne vil skabe? Det kan føles fantastisk, når man kan mærke ilden inde i kroppen, og man bare gerne vil fare derudaf for at komme i gang. Men træk lige vejret dybt ned i maven og start med en omgang analysearbejde først.
Læs mere her om hvad analysearbejde indebærer som iværksætter, og hvordan du gør det.
Hvad er det?
Hvis man selv føler at man har en rigtig god ide, så er det nemt at lade sig rive med at sin egen ivrighed. Men det er nu bedst lige at tage et skridt tilbage og kigge på sin ide med mere objektive øjne. Er det virkelig en god ide? Og er der nogle andre, der tidligere har haft samme ide? Findes det allerede?
Især de sidste to spørgsmål er noget, som du skal beskæftige dig med, når du laver dit analysearbejde.
Når man laver analysearbejde som iværksætter, prøver man at skabe sig et overblik over det felt eller marked, som man gerne vil positionerer sig selv på. Der er forskellige redskaber til at lave sådan en omgang analysearbejde på nettet, og hvis du føler dig tryg i selv at gå i gang med det, så er det bare at kaste sig ud i det.
Hvis du er mere tøvende over for dine egne evner til at lave et godt analysearbejde, så skal du læse videre.
Hyr folk til dit analysearbejde
Hvis du er helt ny på feltet og desuden er helt ny iværksætter, så er det ikke altid lige til at vide, hvordan man bedst griber sit analysearbejde af. Det kan være lidt uoverskueligt, og man kan i værste tilfælde komme til at lave det helt forkert, så man danner sig et forkert indtryk af markedet.
Det er derfor en god ide i stedet for at hyre erfarne mennesker, som dem du finder på inzights.dk, til at klare ens analysearbejde for én. På den måde er man sikker på, at det bliver gjort helt rigtigt, og at man får et resultat, som man kan stole på.