Find frem til a-kassen for forretningsfolk
Når man befinder sig i forretningsverdenen, er det en god ide at finde en a-kasse, som passer lige netop til ens jobbranche – eller i hvert fald har rige erfaringer med at hjælpe folk med din jobprofil. Men hvordan finder man egentlig lige frem til det?
Læs med her og se hvordan.
Spørg kollegaerne ad
Et godt sted at starte er din kollegaer. De står jo i samme branche som dig selv og kender derfor nok godt en god a-kasse, som du også kan benytte. Måske de bruger en a-kasse som Business Danmark a kasse og kan anbefale den til dig? I så fald er det jo bare med at undersøge den bestemte a-kasse meget bedre.
Med råd og vejledning fra ens kollegaer kan du meget nemmere spore dig ind på den bestemte a-kasse, som der vil være den helt rette for dig. Du kan på den måde også danne dig et nogenlunde billede af, hvordan servicen er ved bestemte a-kasser.
Der er masser af ting at spørge ens kollegaer ad. Du kan spørge uddybende til, hvorvidt der er god og åben kommunikation. Du kan spørge dem om, hvad de ville gøre bedre ved deres bestemte a-kasse, hvis de havde muligheden for det. På den måde kan du danne dig et rigtig godt billede af den bestemte a-kasse og finde ud af, om deres fejl er noget som du kan leve med eller ej.
Undersøg det nærmere på nettet
Når du har fået en nogenlunde fornemmelse fra dine kollegaer om, hvilken a-kasse du skal kigge nærmere på, så er det bare med at tage skridtet videre til nettet. Her kan du nemlig finde en del mere detaljer omkring den enkelte a-kasse, end du sikkert vil kunne få af dine kollegaer.
Nettet er også et godt sted, hvor man kan begynde at sammenligne de forskellige a-kasser med hinanden. Det er meget nemt lige at hoppe fra den ene fane til den anden og på den måde hurtigt sammenligne, hvilken a-kasse der er bedre efter din mening.
En af de ting, som du kan kigge på, er for eksempel prisen. Er der en af a-kasserne, som dine kollegaer der har anbefalet, der er meget billigere? Så er det måske den du skal gå med.
Du kan også danne dig et billede af, hvad andre kunder mener omkring den bestemte a-kasse ved at tage et kig på de anmeldelser, som der er blevet skrevet omkring den.